Thorsten Fink voelt druk bij KRC Genk maar weigert op te geven

KRC Genk ging donderdag onderuit in Denemarken, maar trainer Thorsten Fink weigerde ostentatief in een slachtofferrol te kruipen. De Duitser voelde de druk, hoorde de kritiek, maar putte tegelijk kracht uit de steun van de fans en zijn eigen overtuiging dat hij dit nog kan omdraaien. Met Westerlo op bezoek in de Cegeka Arena groeit de spanning rond zijn positie, al blijft Fink opvallend strijdvaardig.
Steun uit het uitvak
Ondanks de nederlaag tegen Midtjylland schetst Het Laatste Nieuws hoe Fink voor de aftrap warme aanmoedigingen kreeg van de meegereisde supporters. De coach genoot zichtbaar van dat moment, net op een ogenblik dat zijn positie van buitenaf nadrukkelijk in vraag wordt gesteld.
“Ik was er heel blij mee”, vertelde hij aan Het Laatste Nieuws. Fink weet dat een trainer vaak als eerste kop van jut is na mindere resultaten, maar de reactie van de fans gaf hem een duw in de rug. Tegelijk wilde hij een misverstand uit de wereld helpen over zijn manier van langs de lijn staan. “Ik denk dat de fans voelen dat ik vechtlust heb. Ik ben misschien niet zo uitbundig als andere coaches en ga geen amok maken langs de zijlijn, maar ik uit mijn emoties anders.” Daarmee maakte hij duidelijk dat zijn minder flamboyante stijl niets afdoet aan zijn betrokkenheid.
Druk, energie en een must-win
Na de verliespartij in Denemarken benadrukte Fink dat hij zich allerminst leeg voelt. Integendeel, hij ziet nog meer dan genoeg brandstof om de situatie bij KRC Genk te keren. “Ik heb wél nog de energie om dit om te draaien. Het is dan extra fijn dat de fans zo’n boodschap geven. Ze hadden er ook anders kunnen mee omgaan, na dat negatieve artikel van jullie”, zei hij met een knipoog richting de aanwezige journalist.
Volgens de krant was de nederlaag tegen Midtjylland door velen min of meer ingecalculeerd, maar dat neemt niet weg dat de druk in eigen land stevig blijft. Europees lijkt het parcours voorlopig niet meteen in gevaar, nationaal kan Genk zich echter geen nieuwe misstappen veroorloven. Zeker niet na de zware nederlaag tegen Antwerp, die nog vers in het geheugen zit. Zondag wacht Westerlo in de Cegeka Arena, waar Genk beter zal moeten doen dan in Denemarken én een geloofwaardige reactie moet tonen. “Natuurlijk is er druk”, stelde Fink, die tegelijk nog niet denkt aan vertrekken. “Maar ik werk nog graag in Genk”, besluit de Duitser, vastberaden om zijn verhaal in Limburg verder te schrijven.
Moet KRC Genk volgens jou blijven doorgaan met Thorsten Fink als hoofdtrainer?
0 stemmen
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






