Samoise fulmineert na Union SG– KAA Gent: harde uithaal naar VAR

Matisse Samoise stapte in het Dudenpark van het veld met een wrang gevoel. Na het 1-1 gelijkspel van KAA Gent bij landskampioen Union Saint-Gilloise voelde de rechtsachter zich bestolen door een vermeende handsbal in de aanloop naar de gelijkmaker. Zijn frustratie richtte zich frontaal op de arbitrage én de VAR.
Frustratie na 1-1 in Brussel
KAA Gent moest zaterdag uiteindelijk vrede nemen met een punt op bezoek bij Union Saint-Gilloise, maar in de Gentse spelersgroep overheerste vooral ontgoocheling. In de aanloop naar de 1-1 van Kevin Mac Allister zag Matisse Samoise duidelijk hands, zo vertelde hij voor de camera van Sporza.
De flankverdediger twijfelde geen seconde aan zijn lezing van de fase. “Bestolen denk ik”, zei Samoise. “Voor mij was het vrij duidelijk dat het gewoon een handsbal was.” Volgens hem had de gelijkmaker nooit mogen tellen en had Gent met drie punten uit Brussel moeten vertrekken.
Harde uithaal naar arbitrage en VAR
Dat de scheidsrechters de fase anders inschatten, zorgde bij Samoise voor onbegrip en boosheid. Hij spaarde de verschillende officials niet. “Ik snap niet wat die vierde man daar langs de kant zit te doen, op twee meter daarvan. Ik snap niet wat die lijnrechter daar op tien meter van staat te doen. En dan snap ik nog minder wat ze eigenlijk in de VAR zitten te doen”, klonk het scherp.
Voor Samoise gaat het inmiddels verder dan één betwiste fase. Hij stelt het nut van de videoref in vraag na de beslissing in Union–Gent. “Dan denk ik dat het beter is om zo’n dingen af te schaffen. Als je toch maar op zo’n manier kan arbitreren, dan is het beter om het af te schaffen”, aldus de gefrustreerde rechtsachter. De uitspraken onderstrepen hoe groot het gevoel van onrecht was in het Gentse kamp na het duel met de landskampioen, zo viel bij Sporza te horen.
Moet de VAR volgens u blijven zoals hij nu is in de Jupiler Pro League?
0 stemmen
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






