Janssen en Oosting scherp na Antwerp–Anderlecht: “We laten het liggen”

Royal Antwerp leek op de Bosuil op weg naar een nieuwe statementzege, maar bleef tegen Anderlecht uiteindelijk met een wrang gevoel achter. Na een 2-0-voorsprong werd het alsnog 2-2 en zowel Vincent Janssen als coach Joseph Oosting spaarden zichzelf niet in hun analyse. De opluchting over de recente remonte maakt even plaats voor pure ontgoocheling.

Van droomstart naar domper

Antwerp had de voorbije weken een stevig elan te pakken met knappe zeges tegen Club Brugge, Genk en KAA Gent. Ook tegen Anderlecht leek de Great Old die lijn door te trekken. Na een twintigtal minuten stond het al 2-0 op de Bosuil, na een strafschopdoelpunt van Vincent Janssen en een treffer van Somers.

De thuisploeg leek zo op weg naar opnieuw een grote scalp, maar na de rust kantelde het verhaal. Anderlecht knokte zich terug in de partij en dwong uiteindelijk een 2-2-gelijkspel af. In plaats van euforie over een nieuwe topzege, overheerste bij Antwerp vooral het gevoel dat er meer in zat.

“Match moeten doodmaken”

Vincent Janssen stak zijn frustratie niet weg. “We laten het liggen”, baalde hij bij Sporza. “Het is spijtig dat we niet hebben doorgepakt. We moeten de wedstrijd doodmaken, door de 3-1 te maken of door de 2-0 langer vast te houden. We geven de wedstrijd niet weg bij de 2-1, maar het heeft er wel mee te maken.”

De spits ziet ook een mentale factor spelen. “We hebben jongens die goed kunnen voetballen. Als je iets vrijer bent in je hoofd, dan voetbal je beter”, klonk het. Toch probeert hij het grotere plaatje niet te vergeten. “Een maand geleden hadden we getekend voor de situatie waarin we nu zijn. Laat ons het positieve gevoel meenemen om volgende week nog één keer te vlammen.”

LEES OOK  'Napoli jaagt op Anan Khalaili terwijl Union miljoenenvraagstuk ziet groeien'

Coach Joseph Oosting sloot zich deels bij zijn spits aan. Ook hij had het gevoel dat Antwerp Anderlecht had moeten afmaken. “Als we een rol willen spelen, hadden we de match moeten doodmaken. Als de tegenstander op de rug ligt, moet je ze pakken. Dat hebben we niet gedaan”, oordeelde hij.

Toch wilde Oosting de prestatie van zijn ploeg niet volledig door het puntenverlies laten overschaduwen. “Hier zit een teleurgestelde coach over het resultaat, maar niet over de manier van voetballen. Ik ben heel erg tevreden om te zien hoeveel energie er wordt geleverd met en zonder bal.”

Zo blijft Antwerp na een sterke reeks wel ongeslagen, maar overheerst het gevoel dat het tegen Anderlecht een gouden kans op een volgende statementzege heeft laten liggen.

Had Antwerp de wedstrijd tegen Anderlecht volgens jou moeten uitspelen tot winst?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen

Dit artikel met afbeelding werd gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een automatisch en uniek systeem op basis van correcte informatie uit betrouwbare nieuwsbronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd