Antwerp voelt opnieuw de klap: Janssen en Oosting zoeken verklaringen

Royal Antwerp FC leverde nog eens een prestatie die ergens op leek, en toch bleef het met lege handen achter bij Union SG: 2-1. Net dat contrast knaagt, zeker nu de top zes stilaan uit beeld verdwijnt.

Complimenten zonder punten

Antwerp trok naar Union SG met het duidelijke doel om opnieuw competitief te zijn, en dat lukte ook. De ploeg vocht, werkte en voerde het plan uit, maar zag het opnieuw mislopen op een moment dat er echt toe doet. Volgens Sporza verwoordde Vincent Janssen het gevoel dat al langer rond de Bosuil hangt: de inzet is er, de beloning blijft uit.

“Dit is weer verschrikkelijk balen. We hebben als team zo hard geknokt, we kunnen onszelf alleen maar complimenten geven. We hebben een hele wedstrijd gebikkeld voor elkaar. We hebben het plan goed uitgevoerd, maar we verliezen al een heel seizoen op de belangrijke momenten in de wedstrijd. Vlak voor de rust, vlak voor het einde. Zo hebben we al een heel seizoen punten verloren”, zei Janssen.

Wreed scenario, bekend patroon

Ook coach Joseph Oosting keek na de match vooral naar wat er had kunnen zijn. Antwerp kreeg een uitgelezen mogelijkheid via Gyrano Kerk, maar liet die liggen en ging toch met een achterstand de rust in. “Voetbal is wreed. We kregen de beste kans met Gyrano Kerk, maar het is een verhaal dat al vaker voorgekomen is. We hadden de zaken goed voor elkaar en toch gingen we rusten met een achterstand”, klonk het.

LEES OOK  OFFICIEEL BEVESTIGD: KRC Genk verliest Murenzi aan Levante op gevoelig moment

Na de pauze kwam Antwerp naar eigen zeggen goed uit de kleedkamer en volgde ook terecht de gelijkmaker: 1-1. Oosting zag dat zijn ploeg in de omschakeling kon dreigen en dat er tegen een sterke tegenstander meerdere grote mogelijkheden werden afgedwongen. De inhoud gaf dus houvast, alleen staat die lijn opnieuw haaks op het scoreboard.

De pijn zit vooral in de timing: wéér een tegentreffer in blessuretijd. “Daar ben ik tevreden over, maar niet over de uitslag. We pakken weer een doelpunt in de blessuretijd en daar moeten we echt wel van leren. We hadden meer verdiend”, besloot Oosting. Met een 3 op 18 in 2026 wordt het voor Antwerp steeds meer een kwestie van naar beneden kijken, zeker met Zulte Waregem dat bij winst tegen RSC Anderlecht over Royal Antwerp FC kan springen.

Vind jij dat Antwerp meer verdiende tegen Union SG?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen


Volg VoetbalFocus op social media❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd