Westerlo blijft dromen van top zes na 0-0: frustratie overheerst

Westerlo pakte een punt tegen leider Union, maar het voelde na affluiten allesbehalve als winst. Met nog drie speeldagen te gaan blijft de top zes binnen bereik, alleen knaagt vooral één moment dat de wedstrijd helemaal anders kon hebben gemaakt.

Rood breekt het ritme

In de strijd om de plekken in de top zes blijft het spannend. Westerlo staat op drie punten van de zesde plaats en zag zondag een kans om nog dichter te sluipen, maar moest uiteindelijk vrede nemen met 0-0 tegen Union. Dat punt krijgt extra kleur doordat de Kemphanen ongeveer een uur met tien verder moesten na een rode kaart voor Nsiala.

Arthur Piedfort wilde na afloop niet meteen alles op de uitsluiting gooien. Bij Gazet van Antwerpen hield hij het over de fase die eraan voorafging en de reactie erna: “Of hij zich na de wedstrijd geëxcuseerd heeft? Goh, het is beter om alles even te laten bezinken. We zullen daar tijdens de week wel over praten. Je weet niet wat er bij die fase gezegd is, maar in de reactie moet je uitkijken wat je met je handen doet”, zei de middenvelder.

Trots met bittere nasmaak

Op papier is 0-0 tegen de landskampioen en huidige leider een resultaat dat je kan meenemen, zeker in ondertal. Toch bleef het gevoel dubbel bij Westerlo. Piedfort gaf toe dat het punt ergens logisch is, maar tegelijk ook pijn doet omdat de wedstrijd niet op één richting leek af te stevenen.

LEES OOK  'Union botst op miljoenenmuur rond gewenste linksvoetige verdediger'

“Tegen de kampioen mogen we blij zijn met een punt, maar op basis van de kansen zat er misschien meer in. Met tien man hebben we de meeste kansen gecreëerd. Dat zorgt voor een gevoel van trots én frustratie. Als team hebben we negentig minuten lang gevochten. Wat als we met elf man hadden kunnen blijven staan?”, klonk het. Dat Union-doelman Vic Chambaere Man van de Match werd, onderstreept vooral hoe dicht Westerlo bij een grotere beloning kwam.

In het klassement verandert het punt weinig aan de opdracht: met nog drie wedstrijden te spelen blijft Westerlo in de running, maar de marge om nog eens zo’n ‘wat als’-avond te laten liggen, wordt met de week kleiner.

Denk jij dat Westerlo nog de top zes haalt?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen


Volg VoetbalFocus op social media❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd