Westerlo reageert op Turks verkoopgerucht en schetst echte plannen

Rond KVC Westerlo deden hardnekkige berichten de ronde over een nakende verkoop, maar in de Kempen willen ze die ruis meteen stilleggen. De club benadrukt dat eigenaar Oktay Ercan geen afscheid plant, al blijft Westerlo wél luisteren naar mogelijke partners.
Gerucht uit Turkije, antwoord uit de Kempen
Vanuit Turkije circuleerden berichten dat KVC Westerlo een nieuwe eigenaar zou krijgen en dat de huidige eigenaar Oktay Ercan van plan zou zijn om de club te verkopen. Westerlo reageert daar nu scherp op: volgens KVC Westerlo is er geen sprake van een verkoop, zo klinkt het via Het Nieuwsblad.
Hasan Cetinkaya, vicevoorzitter en technisch directeur, wil vooral duidelijkheid scheppen. “Om alle misverstanden uit de wereld te helpen: Mister Oktay heeft geen enkele intentie om de club te verkopen”, luidt zijn boodschap. Daarmee probeert Westerlo de speculatie rond het eigenaarschap meteen te temperen.
Wel openheid voor partners, controle blijft
Dat de club niet te koop staat, betekent volgens Westerlo niet dat er geen gesprekken kunnen zijn over samenwerking. Ercan investeerde sinds de overname al bijna 100 miljoen euro in de club en voerde ook een kapitaalsverhoging door van 65 miljoen euro. In die context geeft Westerlo aan dat er de voorbije jaren wel interesse is gekomen vanuit verschillende hoeken.
Cetinkaya maakt daarbij een onderscheid tussen actief op zoek gaan en benaderd worden. “Het is niet dat we de voorbije jaren actief op zoek zijn geweest naar nieuwe partners”, legt hij uit. “In navolging van de investeringen en groei van de club, zijn we wel benaderd door verschillende clubs en internationale investeringsgroepen voor partnerships en samenwerkingen op het vlak van investeringen.”
Volgens Cetinkaya staat Ercan open voor die mogelijkheden, zolang ze bijdragen aan de verdere uitbouw van Westerlo. Tegelijk wordt één grens expliciet getrokken: Ercan wil de controle over de club behouden. In dat verhaal duikt ook de naam op van Nihat Kirmiz, bestuurslid bij Galatasaray en eigenaar van een verzekeringsmaatschappij. Hij komt mee zijn schouders onder het project zetten en wordt door Westerlo gezien als een mogelijke investeerder of partner, al blijft het voorlopig onduidelijk hoe die samenwerking er precies zal uitzien.
Vind jij het logisch dat Westerlo openstaat voor partners, zolang de eigenaar de controle behoudt?
1 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






