Sibierski zet meteen druk op de ketel bij Anderlecht met opvallende personeelsingreep

Bij RSC Anderlecht wordt de invloed van Antoine Sibierski sneller zichtbaar dan velen hadden verwacht. Na de komst van Vitor Bruno als nieuwe coach volgt nu ook achter de schermen een stevige ingreep: Bram Geers, Head of Performance, moet vertrekken. En dat op een moment waarop de voorbereiding op het nieuwe seizoen net op gang is gekomen.

Sibierski trekt de lijnen scherper in Brussel

Volgens Het Laatste Nieuws heeft Bram Geers zijn ontslagbrief gekregen bij Anderlecht. De beslissing komt er na een doorlichting van de werking binnen de club door Sibierski, die sinds zijn komst duidelijk bezig is om zijn eigen accenten te leggen.

Geers was nochtans nog maar recent opnieuw neergestreken in Brussel. In oktober keerde hij terug naar Anderlecht, nadat hij eerder met Vincent Kompany had samengewerkt bij Burnley, Bayern München en ook al bij Paars-Wit.

Zijn rol was niet min. Als Performance Director kreeg Geers de strategische leiding over de fysieke ontwikkeling en de medische begeleiding van de spelersgroep. Net daarom valt deze beslissing op: het gaat niet om een randfiguur, maar om iemand die mee aan de basis moest staan van de sportieve omkadering.

Afwezig tijdens cruciale weken

De timing maakt het dossier extra gevoelig. Geers is momenteel niet aanwezig op de club, maar zit met Duitsland op het WK als fysical coach. Dat wringt, zeker omdat Anderlecht intussen gestart is met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

LEES OOK  Trossard verandert de toon rond Rode Duivels na Belgische vijfklapper op WK

Net in die fase wordt de fysieke basis gelegd, worden spelers opgevolgd en krijgt de staf zicht op wie waar staat. Dat de Head of Performance in die weken niet op de club is, zorgt minstens voor vragen. Dat Anderlecht die situatie toeliet, maakt het verhaal nog opvallender.

Geers was destijds teruggehaald op vraag van CEO Sports Tim Borguet. Na een gesprek met Sibierski is nu beslist om de samenwerking met onmiddellijke ingang stop te zetten. Anderlecht zal zijn vertrek intern opvangen.

Voor Sibierski is het een vroege en duidelijke ingreep in de structuur rond het eerste elftal. De nieuwe sportieve koers in Brussel krijgt zo niet alleen vorm op de bank, maar ook in de werking erachter. Bij Anderlecht is de voorbereiding begonnen met een signaal dat niemand in de club nog naast zich neer kan leggen.

Vind jij het logisch dat Anderlecht Geers meteen laat gaan?

Ja 90%
Nee 10%

10 stemmen


Volg VoetbalFocus overal❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd