Gent pakt punt in Dudenpark, Van der Heyden blijft met dubbel gevoel

KAA Gent hield Union SG op 0-0 in het Dudenpark, en dat voelde voor Siebe Van der Heyden als een punt dat je niet vanzelf cadeau krijgt. De verdediger sprak over een prestatie waar Gent tevreden mee mag zijn, al bleef er bij hem ook iets wringen door zijn verleden bij Union.

Een punt dat je moet verdienen

Gent trok naar Union met het besef dat het van bij de aftrap scherp én berekend moest spelen. Volgens Sporza legde Van der Heyden uit dat een punt op verplaatsing in zulke omstandigheden ook gewoon een resultaat is om te aanvaarden. De opdracht was duidelijk: duels aangaan waar het kan, en tegelijk vermijden dat Union makkelijk aan afwerking toekomt.

Van der Heyden wees daarbij op de fysieke strijd achterin. “Als je hier iets komt rapen, ook al is het een punt, dan moet je tevreden zijn. We wisten dat we vanaf de eerste minuut heel scherp moesten zijn, maar ook slim. Je kan niet altijd een duel winnen tegen Sykes of Burgess en dan moet je ervoor zorgen dat ze niet makkelijk kunnen afwerken”, klonk het bij de Gentse verdediger.

Weinig kansen, veel arbeid

De nul houden was geen toeval, benadrukte Van der Heyden. Hij had het gevoel dat Union moeilijk tot uitgespeelde mogelijkheden kwam en dat Gent daarin collectief sterk stond. “Dat hebben we heel goed gedaan. Union heeft weinig kunnen creëren, we hebben onze momenten gepakt om de rust te vinden”, vertelde hij.

LEES OOK  'Union krijgt harde ADO-boodschap in dossier-Milan Hokke'

Tegelijk zag hij ruimte voor verbetering, vooral in balbezit na de pauze. In de eerste helft vond Gent volgens hem voorin vaker aansluiting en was het team iets balvaster, waardoor er ook meer mogelijk leek richting kansen. Na rust mocht dat verzorgder, al bleef de basis overeind: samen verdedigen en elkaar helpen in de moeilijke momenten.

Dat teamgevoel was voor Van der Heyden een sleutel. “We hebben voor elkaar gevochten en zijn slim geweest, dat heeft ons vandaag een punt opgeleverd”, klonk het. En dan kwam het persoonlijke kantje: “Dat ik mijn ex-ploeg nu van de titel kan houden? Ja, dat vind ik iets minder. Ik probeer gewoon te vechten voor de club waar ik zit. Ik hou nog heel veel van Union en dat zal altijd zo blijven, maar op het veld wil ik niet verliezen.”

Voor Gent blijft het vooral een resultaat dat vertrouwen kan geven: een punt op een lastig terrein, met discipline als fundament en met een verdediger die zijn professionele plicht scherp afbakent, zelfs wanneer het emotioneel schuurt.

Vind jij dat KAA Gent tevreden mag zijn met het punt bij Union?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen


Volg VoetbalFocus op social media❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd