Cvetkovic is snoeihard na Anderlecht-zeperd tegen Cercle Brugge

Een nederlaag in het Lotto Park, toch zekerheid over de Champions’ Play-offs: bij RSC Anderlecht bleef er na de match tegen Cercle Brugge vooral veel onvrede hangen. Mihajlo Cvetkovic verwoordde die frustratie zonder omwegen.
Doelpunt geeft hoop, Cercle neemt over
RSC Anderlecht beleefde tegen Cercle Brugge een lastige avond in het Lotto Park. Paars-wit ging uiteindelijk onderuit, al was er tegelijk het sportieve gevolg dat wél positief bleef: Anderlecht verzekerde zich van een plaats in de Champions’ Play-offs.
Even leek Cvetkovic het duel een andere richting uit te duwen. Met zijn doelpunt kwam er kortstondig geloof dat Anderlecht het momentum kon grijpen. Die fase bleek echter geen kantelpunt. Cercle reageerde snel, nam opnieuw de bovenhand en trok de wedstrijd finaal naar zich toe.
“Mentaliteit zat niet goed”
Na het laatste fluitsignaal was de Servische aanvaller bijzonder streng voor de prestatie van zijn ploeg, vertelde hij bij DAZN. “We slikken stomme goals. Onze mentaliteit zat niet goed”, klonk het. Voor Cvetkovic lag het probleem niet in details, maar in de basis van de wedstrijd: hoe Anderlecht de duels benaderde en hoe scherp het elftal in de momenten was.
Ook over de energie die paars-wit op de mat legde, liet hij weinig ruimte voor nuance. “Onze intensiteit was gewoon onvoldoende vandaag.” Het is een analyse die hard binnenkomt, zeker omdat Anderlecht op papier wel de kwaliteiten heeft om een match als deze anders aan te pakken, maar dat volgens Cvetkovic niet tot uiting kwam.
Afwezigheden wilde hij niet als alibi gebruiken. “Of dat lag aan de afwezigheid van Saliba? Neen, iedereen bij Anderlecht heeft kwaliteiten genoeg om te spelen. Maar vandaag toonden we dat niet.” Daarmee legde hij de lat bij de hele groep, niet bij één ontbrekende pion.
Dat Anderlecht zich ondanks alles geplaatst heeft voor de Champions’ Play-offs, veranderde zijn toon niet. “We zijn niet blij omdat we de Champions’ Play-offs halen, we willen ook winnen.” En met het vooruitzicht op de komende weken was hij even duidelijk: “In de Play-offs moeten we alles geven om zo hoog mogelijk te eindigen. En de bekerfinale, die moeten we winnen.”
Vind jij dat Anderlecht in de Play-offs een reactie zal tonen?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






