Coosemans fileert zwakke start: Anderlecht meteen in de problemen

RSC Anderlecht is met een pijnlijke nederlaag aan de Champions’ Play-Offs begonnen: 4-2 op het veld van Club Brugge. Vooral voor de pauze kwam paars-wit nauwelijks aan voetballen toe, en dat liet doelman Colin Coosemans na afloop duidelijk blijken.

Ontgoocheling na een moeilijke eerste helft

Anderlecht trok naar Brugge en kreeg daar meteen een stevige tik te verwerken. Club Brugge nam het initiatief en zette de bezoekers al vroeg onder druk, met een duidelijke kloof in intensiteit nog voor de rust. Coosemans sprak na de wedstrijd bij DAZN zonder omwegen over wat hij gezien had.

“Ik ben zeer ontgoocheld. Die eerste helft was inderdaad heel slecht. We waren niet scherp in de duels en konden geen vijf passes naar dezelfde kleur geven. Club Brugge speelde op Champions’ Play-Offs-tempo en wij helemaal niet. Dat betaal je in deze fase van de competitie cash”, klonk het bij de Anderlecht-doelman, die daarmee vooral het gebrek aan scherpte en controle benadrukte.

Van 3-0 naar reactie na de pauze

Het overwicht van Club Brugge vertaalde zich ook in kansen en doelpunten. Voor de pauze kreeg de thuisploeg mogelijkheid na mogelijkheid en ging het met een duidelijke 3-0 voorsprong richting kleedkamers. Vanuit het Anderlecht-kamp voelde dat als een fase waarin er nauwelijks iets af te dwingen viel.

LEES OOK  Anderlecht kiest vroeg: Silas Adado wordt op zijn vijftiende al vastgelegd tot 2029

Coosemans vatte die eerste 45 minuten scherp samen: “Je gaat met 3-0 de rust in en dan heb je niets in de pap te brokken. Dan moet je blij zijn dat het 3-0 is aan de rust.” Het was een uitspraak die vooral de machteloosheid van Anderlecht in die periode blootlegde, en tegelijk de marge aangaf waarmee het nog erger had kunnen uitdraaien.

Na de pauze kwam Anderlecht beter voor de dag en probeerde het zich opnieuw in de wedstrijd te knokken. “In de tweede helft was het een stuk beter. We komen terug in de wedstrijd, maar dan valt die 4-2 op een counter”, aldus Coosemans. Die verbeterde tweede helft volstond uiteindelijk niet om met een punt uit Brugge te vertrekken, waardoor Anderlecht de Champions’ Play-Offs met een valse noot inzet.

Vind jij dat Anderlecht zich na de rust herpakt heeft?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen


Volg VoetbalFocus op social media❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd