Charleroi kookt na late nederlaag: woede over strafschop en extra tijd

Sporting Charleroi stond dicht bij een nieuwe stunt tegen Club Brugge, tot een woelig slot alles kantelde. Na afloop ging het bij de Carolo’s nauwelijks nog over voetbal, wel over beslissingen die volgens hen de match hebben doen kantelen.
Alles kantelt in slot
Charleroi had zondag opnieuw uitzicht op een straffe prestatie tegen Club Brugge, dat het in januari al uit de beker wipte. De thuisploeg kwam zelfs op voorsprong, maar zag het duel in de slotfase toch nog uit de handen glippen. Het werd een avond met een stevig staartje, waarin de emoties bij Charleroi hoog opliepen.
De ommekeer kwam er een kwartier voor tijd. Club Brugge maakte gelijk via een strafschop, omgezet door Tzolis, na wat als een licht contact werd beschreven tussen Keita en Tresoldi. Charleroi stond op dat moment al met tien man na rood voor Van Den Kerkhof. Helemaal op het einde, in de 100ste minuut, duwde Ordoñez Club Brugge alsnog naar de zege.
Scheidler en Cornelis fulmineren
Na affluiten was de frustratie bij Charleroi duidelijk voelbaar. Volgens verschillende media spaarde Aurélien Scheidler zijn woorden niet. “Er is geen rechtvaardigheid in het Belgische voetbal. Het is niet de eerste keer dat dit hier gebeurt. Het is duidelijk: ze willen Charleroi niet in de Jupiler Pro League”, klonk het scherp bij de spits.
Scheidler legde de vinger vooral op twee momenten: de penalty en het tijdstip waarop de wedstrijd definitief werd stilgelegd. “Vandaag is het gewoon te veel: we krijgen een lichte penalty tegen, de scheidsrechter fluit veel te laat af… Het is niet de eerste keer dat er ons hier onrecht wordt aangedaan”, ging hij verder. Tegelijk benadrukte hij het gevoel dat Charleroi in het spel meer bracht: “Wij waren beter dan Club Brugge. Er zat eindelijk opnieuw dynamiek in onze ploeg, maar nu blijft er alleen frustratie en woede over.”
Trainer Hans Cornelis sloot zich aan bij die lezing, al begon hij met een compliment richting zijn groep. “Ik ben trots op mijn spelers vandaag, maar ik voel me vooral boos. Het is zo onduidelijk wat we allemaal gezien hebben vandaag en die schuld ligt bij de scheidsrechter”, stelde hij.
Cornelis wees op de rode kaart die hij nog kon begrijpen, maar had vooral moeite met de strafschop. “De rode kaart voor Van Den Kerkhof begrijp ik, maar de penalty die we tegenkrijgen is veel te licht.” Ook bij de beslissende fase in de extra tijd voelde Charleroi zich benadeeld: “Voorafgaand op het tweede doelpunt van Brugge wordt er ook een fout gemaakt op Patrick Pflücke, maar daar wordt niet ingegrepen. Het is gewoon altijd hetzelfde.”
Met zo’n late ontknoping blijft vooral het gevoel hangen dat er meer in zat voor Charleroi, en net dat maakt de nasleep extra geladen.
Vind jij dat Charleroi reden had om te klagen over de arbitrage?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






