Leko na CL-exit in Madrid: trots overheerst ondanks zware cijfers

Club Brugge is dinsdagavond uit de Champions League verdwenen met een 4-1-nederlaag op het veld van Atlético Madrid, al voelde die score volgens Ivan Leko niet als het volledige verhaal. De coach sprak na afloop met opgeheven hoofd en liet verstaan dat zijn ploeg in het Metropolitano meer deed dan alleen overleven.

‘We waren beter’

Na de partij in Madrid schoof vooral één gevoel naar voren bij Blauw-Zwart: het besef dat er kansen lagen. Volgens VTM benadrukte Leko dat Club, net als in de heenmatch op Jan Breydel, Atlético opnieuw lange tijd kon vastzetten en het de Spaanse grootmacht lastig maakte, tot het na de pauze misliep.

De Kroaat spaarde zijn woorden niet. “We waren beter. De pressing was top. Ons voetbal was geweldig. We hebben kansen gecreëerd en hier voor paniek gezorgd”, klonk het. Tegelijk wees hij op het moment waarop het kantelde: Club slikte de 1-0, reageerde volgens hem sterk, en toch bleef de beloning uit. “Aan de rust hadden we zeker met één of twee goals voor moeten staan.”

Kantelpunt na rust

Dat Club die voorsprong niet te pakken kreeg, maakte de tweede helft extra scherp. Leko zag hoe zijn ploeg al snel de 2-1 incasseerde, amper drie minuten na de herneming. In zijn analyse was dat de genadeslag: op dat niveau is één klap te veel vaak ook meteen beslissend, zeker als je daarvoor zelf je momenten niet verzilvert.

LEES OOK  Nieuwe orde in Lotto Park: Vitor Bruno zet Anderlecht meteen naar zijn hand

Toch probeerde de trainer het grotere plaatje te bewaken. “De teleurstelling is heel groot. Dat mijn kleedkamer heel ontgoocheld is na een nederlaag tegen Atlético Madrid, zegt veel over de stappen die wij als club al gezet hebben”, stelde hij. Leko vond het veelzeggend dat Club niet naar Madrid trok om tevreden te zijn met de ervaring, maar om echt mee te doen. “Neen, wij hebben meegedaan en het hen écht moeilijk gemaakt. We waren drie van de vier helften zelfs de betere ploeg.”

De bladzijde moet nu richting eigen competitie. Leko riep op om fier te zijn op de Europese campagne en diezelfde energie terug te vinden in de volgende opdrachten, met het gevoel dat Club zich op dit podium heeft kunnen tonen.

Vind jij dat Club Brugge in Madrid de betere ploeg was?

Ja 0%
Nee 0%

0 stemmen


Volg VoetbalFocus op social media❗

Extra specials, visuals en unieke content.

Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd