Antwerp jaagt op top zes: de dunne lijn waar Goots voor waarschuwt

De Jupiler Pro League schiet volgend weekend opnieuw in gang en bij Royal Antwerp FC leeft er weer hoop. Na weken waarin het klassement weinig perspectief bood, staat de Great Old plots opnieuw in de buurt van de top zes. Net die broze heropleving maakt de waarschuwing van Patrick Goots extra prikkelend.
Opmars met een randje
De competitie gaat haar laatste tien speeldagen van de reguliere fase in, met onder meer een spannende strijd om een plek bij de eerste zes. Antwerp wil daar alsnog tussen glippen. Dat is opvallend, want de ploeg vertoefde dit seizoen lange tijd in de onderste regionen van het klassement. In december kwam er echter een kentering: na het ontslag van Stef Wils als trainer zette Antwerp een stevige reeks neer met dertien op vijftien. Volgens Gazet van Antwerpen tempert Goots tegelijk de euforie rond die remonte.
De cijfers geven Antwerp weer zuurstof. De club klom naar plek zeven en ziet nummer zes Standard enkel nog voor zich omdat Standard meer wedstrijden won. Dat detail maakt de situatie tegelijk helder en frustrerend: Antwerp is terug in de running, maar kan zich nauwelijks misstappen permitteren als het de Champions’ Play-Offs wil halen.
Waarom Goots twijfelt
Antwerp wil deze maand de transfermarkt op om zich nog te versterken, maar Goots legt de nadruk op de fragiele balans. “Deelname aan de Champions’ Play-offs hangt van veel meer factoren af dan alleen maar de wintertransfers”, waarschuwt hij. Zijn grootste zorg is dat een nieuw rampscenario snel opduikt zodra er iets misloopt in de kern.
Goots verwoordt het scherp: “Als Antwerp op het elan van de laatste vijf competitiematchen doorgaat, dan zie ik het wel gebeuren, maar dan mag er niet veel mislopen. Stel je voor dat morgen Janssen of Kerk opnieuw uitvalt, dan zit Antwerp meteen weer in de penarie.” Hij wijst er ook op dat Antwerp al veel toppers achter de rug heeft, al zegt dat in deze competitie weinig: “Ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat Antwerp de top zes haalt. Het wordt een moeilijke opgave – en zonder wintertransfers nóg moeilijker.”
Vind jij dat Antwerp de top zes nog haalt?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






