Aimé Omgba voelt vertrouwen terug bij KAA Gent na ingreep De Mil

KAA Gent incasseerde tegen OH Leuven een pijnlijke tik, en toch schuift er in stilte een opvallend verhaal naar voren in de kern. Aimé Omgba, die lange tijd uit beeld verdween, voelt dat zijn status opnieuw aan het kantelen is.
Van etalage naar minuten
Ondanks de verrassende thuisnederlaag van vorig weekend tegen OH Leuven blijft KAA Gent wel in de top zes staan. De Buffalo’s hebben dus nog altijd een goede uitgangspositie om een ticket voor de Champions’ Play-Off af te dwingen, al is de marge kleiner geworden.
In die context krijgt ook het verhaal van Omgba extra gewicht. Tijdens de wintermercato hing er rond meerdere spelers een vraagteken, met onder meer Momodou Sonko en Omgba als namen die nadrukkelijk in de vitrine stonden. Een vertrek kwam er uiteindelijk niet, waardoor Gent intern oplossingen moest zoeken met jongens die het voorbije jaar moeilijk op toerental raakten.
Bij Omgba leek het nochtans vast te zitten. Gent betaalde in de zomer van 2024 1,5 miljoen euro om hem — na heel wat rumoer — weg te halen bij NAC Breda, maar de return bleef lang uit. Onder Ivan Leko verdween de Nederlander zelfs geregeld volledig uit de selectie.
Ambitie uitgesproken
De laatste weken is er echter opnieuw beweging. Omgba mocht in de laatste vijf wedstrijden telkens invallen en voelt vooral een andere benadering sinds de trainerswissel. Volgens Het Nieuwsblad blikte hij terug op dat kantelpunt: “Op bepaalde momenten dacht ik er toen zeker en vast aan om ergens anders aan de slag te gaan, maar alles veranderde toen Rik De Mil overnam.”
De Mil stapte meteen op hem af en maakte duidelijk dat hij hem bij Gent wou houden. Omgba trekt daar zelf een duidelijke lijn uit richting het vervolg: “Nu ga ik voluit voor een basisplaats.” Hij ziet ook waarom hij in deze ploeg kan passen: “Ik kan dit team met mijn technische skills en loopvermogen zeker en vast iets bijbrengen.”
Met het vertrouwen terug en het fysieke gevoel dat beter zit, legt Omgba de lat hoger: “Nu voel ik me fysiek echter topfit en klaar om de volgende stap te zetten met AA Gent.” Als zijn invalbeurten blijven opstapelen, wordt de vraag snel hoe lang ‘invaller’ nog de juiste omschrijving is.
Denk jij dat Omgba nog titularis wordt bij KAA Gent?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






