Luis Enrique onder de indruk na doelpuntenstorm

Negentig minuten lang ging het gas volledig open in Bayern München-PSG, en zelfs na het laatste fluitsignaal leek Luis Enrique nog niet helemaal te bevatten wat er net gebeurd was. De PSG-coach noemde het duel met negen goals een ervaring die hij als trainer nog niet eerder meemaakte.
Een avond die bleef versnellen
Dinsdagavond serveerden Bayern München en Paris Saint-Germain in de Champions League een wedstrijd die alle kanten uitging. Er vielen maar liefst negen doelpunten en PSG leek op een bepaald moment helemaal op weg naar een comfortabele avond: de Parijzenaren liepen uit tot 5-2.
Toch kreeg het verhaal nog een extra hoofdstuk. Bayern vond in de tweede helft nog twee keer de weg naar goal, waardoor het uiteindelijk 5-4 werd. Door die late Duitse opflakkering blijft Der Rekordmeister in de running om de finale te halen, en krijgt de return automatisch een zwaarder gewicht.
Op de persconferentie was Luis Enrique vooral onder de indruk van de intensiteit. “Ik heb nog nooit een wedstrijd met zo’n tempo gezien”, klonk het. De Spanjaard vatte het duel samen als een avond waarop alles mogelijk leek: “We verdienden het om te winnen, we verdienden het om gelijk te spelen en we verdienden het om vandaag te verliezen.” Volgens verschillende media benadrukte hij daarbij ook het niveau van beide ploegen en de spelers op het veld.
PSG kijkt al naar de return
Enrique wees op het kantelpunt dat bij een ruime voorsprong vaak opduikt. Bij 5-2, zo stelde hij, moet de tegenstander alles op alles zetten en worden de risico’s groter. In zo’n scenario kan een wedstrijd plots nog chaotischer worden, zeker tegen een ploeg van topniveau. “Het was moeilijk en de returnwedstrijd zal dat ook zijn”, gaf hij mee, met tegelijk een duidelijke oproep om ook te waarderen wat er op het veld te zien was. Hij feliciteerde expliciet zowel de tegenstander als de spelers.
De PSG-trainer liet ook in zijn kaarten kijken richting terugmatch. “Ik heb mijn staf gevraagd hoeveel doelpunten we denken te moeten maken in de return. We kwamen uit op drie”, vertelde hij. Enrique verwees naar het stadion als een plek met bijzondere herinneringen voor hem, maar maakte tegelijk duidelijk dat de opdracht niet eenvoudiger wordt: Bayern zal er staan met zijn supporters, en PSG wil met dezelfde mentaliteit aantreden. “We gaan erheen om de wedstrijd te winnen.”
Vond jij Bayern-PSG een van de beste Champions League-duels ooit?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






