UEFA legt Bayern boete op na onrust in duel met Real Madrid

Bayern München is na de bewogen Champions League-avond tegen Real Madrid niet sportief, maar financieel teruggefloten door de UEFA. De club van Vincent Kompany moet een stevige geldsom ophoesten, al blijft een zwaardere sanctie uit. Dat zorgt intern voor opluchting, met de halve finale in aantocht.
Incidenten met gevolgen
Het duel tussen Bayern en Real Madrid eindigde op 4-3, maar kreeg ook een vervelende nasmaak door meerdere incidenten in het stadion. Volgens verschillende media was er bij de thuisploeg vooral vrees dat de UEFA zou overgaan tot een gedeeltelijke sluiting van het stadion in de halve finale van het miljardenbal.
Een van de opvallendste momenten kwam vlak na de 4-3. Meerdere supporters klommen over het hek om het doelpunt aan de zijlijn te vieren. Daarbij raakten twee vrouwelijke fotografen en één mannelijke fotograaf gewond, wat de UEFA-zaak extra gewicht gaf.
Boetes, geen tribunes dicht
Donderdag volgde het verdict: Bayern moet in totaal 90.000 euro betalen. De grootste hap is een boete van 40.000 euro voor het verstoren van de openbare orde. Daarbovenop komt 30.000 euro omdat er ongepaste liederen werden gezongen. Daarnaast kreeg de club ook nog een extra prent voor het blokkeren van doorgangen en voor het gooien van voorwerpen door supporters.
Belangrijk voor Bayern: de supporters mogen wél aanwezig zijn in de halve finale tegen Paris Saint-Germain. De Duitsers trekken eerst naar Parijs en spelen daarna thuis. De winnaar van dat tweeluik plaatst zich voor de finale en neemt het daarin op tegen de winnaar van Atletico Madrid – Arsenal.
Vind jij dat de UEFA streng genoeg optreedt bij supportersincidenten?
0 stemmen
Volg VoetbalFocus op social media❗
Extra specials, visuals en unieke content.
Dit artikel en bijbehorende afbeelding werden gegenereerd met behulp van AI. VoetbalFocus hanteert een redactioneel systeem op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste






